Klinik for fodterapi

Stationsvej 77B, Årslev
Tlf. 65994565

Behandlinger

Hos Klinik for fodterapi i Årslev tilbyder vi mange forskellige behandlinger. Nedenfor kan du læse om de mest almindelige behandlingsformer.

Helbehandling (almindelig behandling) inkluderer, at:

• Fødderne vurderes individuelt
  • Negle klippes, renses og fræses
  • Hård hud, hælrevner og ligtorne fjernes
  • Creme påsmøres
  • Vi giver dig professionel vejledning og gode råde til at holde dine fødder sunde

Delbehandling består af:

• Behandling af f.eks. hård hud eller neglebehandling

Bøjlebehandling:
Nedgroede negle kan være et stort problem, hvis det ikke bliver behandlet. Der kan opstå infektion og smerter, hvis neglen gror forkert. Dette forebygges og behandles med en bøjlebehandling. Bøjlen retter langtsomt neglen op, så den igen får sin naturlige form.

Behandling af diabetespatienter:
Har du diabetes, er det vigtigt reglmæssigt at få dine fødder behandlet og efterset af en statsautoriseret fodterapeut. Ellers kan der være en reel risiko for følgesygdomme såsom nedsat følsomhed eller kredsløbsforstyrrelser. En fodbehandling for diabetespatienter indeholder:

• Klipning af negle
  • Beskæring af hård hud og ligtorne
  • Årlig forstatus med test af din følesans m.m.
  • Vejledning i pleje af fødderne og valg af fodtøj

Indlæg og aflastninger:
Ved fejlstilling og vedvarende problemer med hård hud, ligtorne, ømhed og smerter vil et indlæg eller aflastende sål ofte kunne afhjælpe dette. Vi tilpasser indlæg og såler specielt til dine fødder.
Journaloptagelse:

Som statsautoriseret fodterapeuter skal vi føre journal. Vi opretter journalen ved første behandling, derfor skal du medbringe dit sundhedskort, når du skal til behandling på klinikken.

Klinik For Fodterapi - Stationsvej 77B, Sdr Nærå 5792 Årslev - Tel. 65 99 45 65 - Ydernummer 307297